Wednesday, March 28, 2012

aurat

sekarang genap satu tahun pakai tudung. ya Allah. BOLEH PUN AKU MENUTUP AURAT. kan?


dan aku akui. nak menutup aurat ni bukan senang. maksud aku, dugaan tu memang ada di sekeliling. tengok orang yang rambut dia *dye* kolor warna blonde + cooper + dark brown memang terasa teringin nak *dye* jugak dan lepaskan rambut yang sedang bersarung ni. astgfirullah.

tengok orang curl kat rambut , nak jugakkkkkk. rinduuuuuuuuuuuu kata hati ni. astghfirullah.


tengok orang buat rambut straighten. ya rabbi , nak nak nakkkk! astghfirullah lagi.

masalahnya berapa kali aku nak beristighfar ni? sesungguhnya nafsu syaiton nirojim ni memang kuat. masyAllah.


dulu sebelum bertudung. bukan main payahhh betol aku nak bertudung. walaupun dah dipujuk oleh sang emak. dipujuk oleh sang bapaks. dan dipujuk oleh semua orang. tetap jugak pertahankan dengan ayat klise gadis melayu yang taknak tutup aurat " ala. aku taknak hipokrit lah. belum sampai masanya lagi. tunggu lah masanya akan tiba nanti".

padahal ni memang wajibbal-ghunnah. wajib. tak ada jawapan dan alasan untuk tidak menutup aurat. tapi itulah. degil aku bukan nak dengar nasihat orang.

tapi kalau nak dikira balik. aku dah pernah buat dengan rambut curl , straighten , colour warna warni pelangi bagai. aku rasa dah cukup dah. buat apa aku nak buat lagi? semua aku dah pernah buat. apa lagi yang aku nak selain menutup aurat ni? lagi pun aku malu jugak tengok budak kecik pakai tudung pergi kenduri kawin sambil senyum dekat aku. cam perli pun ada.

tak ke malu tu?

&& apa-apa pun aku percaya dengan hukum karma. kita susah nak dengar cakap mak bapak kita. nanti anak-anak kita pun sama la macam kita :) what goes around comes around.


nak pulakkkkkkkkkkkkkkk aku cam gitu? hahaha. taknakkkkk! :(
aku pun dah terbayang di minda. walaupun aku macam rockers. tapi jauh dari sudut hati aku nak anak-anak yang soleh & solehah. dengar cakap. pandai mengaji. sembahyang cukup. nanti kalau aku mati kan senanggggg ada orang tolong mandi kan mayat aku :')

takan kita ni muda je . sampai satu tahap akan mati jugak. dan alhamdullilah. berjumpa dan kenal dengan firdaus ni banyak mengubah aku sebenarnya. walaupun dia tu tidak lah alim mana. tapi tentang agama dia agak kuat . tu yang aku suka.


&
aku harap perubahan ni akan bertambah lebih baik. nak sembahyang biar cukup. mulakan dengan buku baru. Ya Allah , kau kuatkan lah iman ku ini yang senang rapuh ini. amin

No comments:

Post a Comment