Friday, August 5, 2011

dugaan.

sejak dua menjak ni aku sedih. banyak betul dugaan yang aku terima. kadang kadang aku rasa macam tak mampu nak tanggung sorang diri. tapi aku tak dapat nak menangis. air mata tak keluar.

mungkin malu dengan kawan kawan yang sentiasa ada disisi. mungkin jugak aku dah kekeringan air mata. namun, aku pun tak pasti. tapi perasaan pilu dan sedih tu tetap ada.


dan semalam air mata aku berjaya jugak keluar akhirnya. aku nak pulang ke kuala terengganu. rumah ku di terengganu. sudah sebulan aku tak jenguk mama , adik adik dan sidia. lagi pun aku jeles sebab sepupu aku yang belajar di KL pun nak balik berbuka puasa dengan family. so aku buat keputusan nak balik sekali dengan dia.


tiket pukul 10.30 malam. aku berjanji nak singgah dirumahnya di sentul dulu. dan aku perlu sampai rumah sepupu aku tu sepatutnya sebelum waktu berbuka. dia dah siapkan makanan untuk aku di rumahnya.


namun , semalam aku ada kelas. sampai rumah pukul 5.30 petang. hujan lebat pulak tu. pukul 6 aku call teksi, tak dapat. call lagi , tak dapat. call lagi teksi, tapi teksi yang lain.. dapat.. tapi pakcik tu suruh aku tunggu sebab jalan jem. mungkin sebab hujan. dia cakap boleh sampai dalam 20 minit.


aku tunggu.. tunggu.. tengok kat tingkap. masih hujan lagi. sedih sungguh hati aku. tambahan pula, perut menjerit jerit kelaparan. dugaan bulan puasa kata ku. sudah 1 jam aku tunggu. dan aku terima satu mesej dari pakcik teksi tu.


' tak dapat lah dik. pakcik tersilap masuk jalan. jalan jem. cari teksi lain ya' - 7.00pm



air mata aku turun dengan laju. sakitnya hati aku. kenapa perlu banyak dugaan ? kenapa aku?!







bersambung....

No comments:

Post a Comment