Friday, August 3, 2012

elakkan rasa benci ini ya Allah :(

betul kata orang. hidup tanpa masalah memang bukan 'hidup' namanya. terlalu bahagia juga mempunyai risiko tinggi untuk tidak berpijak di dalam dunia yang nyata.lupa diri.lupa membuat persiapan diri bila jatuh dan bangun.

bila jatuh rebah terpaksa gigihkan diri untuk bangun sendiri. tanpa bantuan orang. puncanya sebab terlalu percayakan orang 100%. sampai lupa untuk tinggalkan 1% untuk diri sendiri (:

terkadang terasa diri terlalu bodoh. percayakan orang , buat baik. even nak pergi mana-mana mesty inform dia dulu. dia ( nama bukan sebenar ) ada pikir tak kita macam mana?

and kesalahan aku yang paling ketara ialah aku EXPECT dia macam aku. padahal dah terang lagi bersuluh kita tak boleh samakan dia dia dia sama dengan kita. aku buta. aku lupa.

hari-hari berdoa andai dia bukan untukku, jauhkan dia secara baik. andai dia untukku dekat kan lah kami secara baik. maybe tuhan sudah pun terima doa ku. maybe tuhan dah bagi hint yang sepatutnya. Allahu'alam.

perit di hati ku telan sendiri. agar orang tak tahu kesedihan ini. salam :)


No comments:

Post a Comment